søndag den 25. november 2012

I softwarens vold!

En ting er at oprette en blog. Det har været sjovt og spændende, og der kommer meget mere, jeg skal finde ud af. Men kors hvor jeg altid har syntes, det er træls med al den spildtid, der hører med til at leget med computeren. Måske fordi jeg aldrig bliver en rigtig nørd til det. Men måske også fordi de forskellige softwareudviklere har en anden tilgang til, hvad der er brugervenligt, end nogle brugere - bedstemødre f.eks. - har. Jeg har jo et par googlekonti i forvejen. Gmail og Picasa. Og nu fik jeg så Google+ oven i hatten sammen med bloggen. Så jeg har siddet og fedtet rundt med, hvordan jeg kommer IND på bloggen for at skrive eller for at arbejde videre med layout og billeder. Og får at vide, at NU kan jeg bruge mine googlekonti tilsammen som adgang. Og hvad sker: Jeg får Googles forside med søgefeltet på og mit navn oppe i hjørnet. Så "dutter" jeg på mit navn oppe i venstre hjørne - og skal logge ind igen igen - fordi jeg pludselig ikke længere kan gemme mit login fra for to minutter siden! Og så endelig - vupti - havner jeg på Gmail+ - som jeg faktisk ikke ønsker at komme ind på. Jeg vil ind på bloggen! Nå, det lykkedes jo til sidst  - men det med billeder og lay out nåede jeg ikke. Og nu vil jeg vende mig mod nogle huslige gøremål og tænke i aftensmad. Så får billederne vente!

Jytte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar