onsdag den 10. november 2021

Kære Mette F , Matthias T og Rasmus S - hvad har I gang i??

 Jeg er måske langsomt opfattende, men helt ærligt, jeg fatter IKKE en bjælde!!

Dagligt hører og læser jeg om, at Dansk Erhvervsliv efterlyser arbejdskraft, og beder om tilladelse til at IMPORTERE udenlandsk arbejdskraft bl.a. fra Østeuropa, fordi kunderne står i KØ, og firmaerne ikke kan følge med. Der er ikke håndværkere nok. Der er ikke hænder nok. Der er ikke knowhow nok. Det betyder formentlig også, at de, danske håndværkere, der ER på arbejdspladserne, skal løbe hurtigere, klare flere ordrer dagligt  og det skulle undre mig meget, OM den enkelte firmaindehaver, stor eller lille, magter OGSÅ at tage nye lærlinge ind. På trods af, at både de selv og hele erhvervet råber: MERE ARBBEJDSKRAFT! Som ikke kan skaffes, som ikke er der, OG - som til en vis grad ALLEREDE FINDES I DANMARK. Siger jeg - og jeg mener det!

Der foregår ting og sager i Danmark lige nu, som nærmest IKKE TÅLER DAGENS LYS!

SÅ - jeg tænder lige spotlyset! For fuld styrke!

Allerede under krigen i X-Jugoslavien havde vi flygtninge - med håndværkeruddannelser fra deres hjemland. Amerikanske "jobagenter" stod i KØ udenfor flygtningecentrene for at overtale centrenes beboere om atrejse til USA, fordi, DER var der arbejde. Jeg kan IKKE dokumentere dette, men er tilbøjelig til at tro, at det er rigtigt.

Fordi DANMARK ER TOTALT UDENFOR RÆKKEVIDDE i den her slags sager. Jeg vil overlade Jugoslavien til fortiden, den kan vi ikke ændre. Men jeg vil se på nutiden. 

Dansk Erhverv råber på arbejdskraft, og tigger og ber den Danske Stat om at lade flygtninge i Danmark få lov til at ARBEJDE. For, der er flygtninge, der både KAN og VIL. Men - de får ikke lov! I stedet kan Dansk Erhverv rekruttere arbejdskraft fra Østeuropa. Mennesker, der ikke kender Danmark, som aldrig har arbejdet her, og hvor nogle efter sigende får lov til at "komme og gå" - i få måneder ad gangen.  Nogle arbejder efter sigende sort,  og rejser hjem igen efter få måneder. De betaler ikke skat, hvis de arbejder sort. Jeg vil ikke skære alle over en kam, og jeg ved ikke nok om det, men den slags historier "kører" ikke bare lige, hvis ikke der var en snas af sandhed i dem!

Og - så er der vores flygtninge. Nogle af dem har været her i ÅREVIS. De har måske ikke lært særlig meget DANSK, for det bliver ikke prioriteret fra statens side. I stedet har de ARBEJDET, for at forsørge familien, for at betale huslejen - OG DE HAR BETALT SKAT. Nogle af dem i tusindvis af kroner - hver måned. DEN SLAGS KALDES HVIDT ARBEJDE! Jeg har kendskab til læger, ingeniører, mekanikere, sundhedsarbejdere, VVS'ere, oma, som IKKE har kunnet få et job i Danmark. Fordi de har "forkerte" navne. Måske ud fra devisen: Når jeg vil have en svend, så skal han hedde Henrik!???? Nej, det tror jeg faktisk ikke! Jeg tror, at Dansk Erhverv både ønsker Henrik og Mohammed velkommen i flokken - hvis de får lov! I stedet har de arbejdet som taxachauffører, vognmænd, grønthandlere, slikforhandlere, medarbejdere i plejesektoren, i butikkerne, på gulvet hos rengøringsfirmaer osv osv. Hvis et dansk firma er så "dumt", at de ikke vil tale med Mohammed, så er de selvfølgelig svært udenom det selv, hvis de ikke kan få arbejdskraft. Men, sådan tror jeg faktisk ikke på, at det er. For - hvorfor vil det samme danske firma så GERNE have en rumæner? Mærkværdigt!! Så - hvorfor spænder den danske stat BEN for Dansk Erhverv?? Fortæl mig, hvem der kan!!

For, mens alt det her foregår, så bliver skattebetalende, arbejdende, omhyggelige, ansvarsfulde flygtninge i Danmark udsat for følgende: De har job, de har fået familiesammenføring med en ægtefælle og nogle børn, som alle går i skole og sprogskole, som klarer sig fint, og som integrerer sig. De deltager i lokalsamfundet. De får danske venner. Og det fungerer faktisk i hverdagen. Der bliver stadig betalt skat og husleje og mad, hver måned. Og alle har det faktisk rigtig OK.

SÅ KOMMER BESKEDEN, fra Matthias Tesfaye - minister for udlændinge: Du skal stille op til samtale i Udlændingestyrelsen, for vi vil gerne have, at du rejser HJEM - til Syrien. Og JA, vi ved godt,at du ikke lige nu KAN rejse hjem, Men du SKAL alligevel. For vi anser Damaskus for sikkert. Vi VED godt, at FN og Amnesty, og Human Rights Watch og alle de ander SIGER, at Damaskus ikke er sikkert, men vores fagfolk i ministeriet siger, AT Damaskus er sikker!

OG - mens du venter på udrejse, så betaler vi glad og gerne mellem 250 og 300.000 kr. pr. ÅR for hvert eneste af dine familiemedlemmer, for IKKE at deltage i hverdagen og i arbejdet og i betalingen af skat og husleje. For fra nu af, så SKAL du være i et Udrejsecenter, hvor du ikke må arbejde, ikke lave mad, ikke have fritidsaktiviteter, og helst - IKKE VÆRE TIL!!!

FOR - DET vil vi meget hellere, end at lade dig betale skat og husleje og være selvforsørgende og hjælpe Dansk Erhverv med at klare sig gennem krisen!

I MIT LIV, som flygtningvenlig, er der en familie, hvor der er EN VVS-uddannet mand og EN sygeplejerske fra - Damaskus. Indtil videre har INGEN interesseret sig for VVS og sygeplejerske. ALLE har interesseret sig for, at de er flygtninge, en belastning, og på tværs. Så - DE SKAL UD.

SÅ Danmark siger NEJ til skatteindtægter, selvforsørgelse og konkret arbejde i erhvervslivet,  selvværd, menneskelighed og demokratiske foranstaltninger, OG JA til forsørgelse på 250-300.000 kr. - passiv forsørgelse, med udsigt til psykisk nedbrydelse, depressioner og det, der er værre, fordi Regeringen fortsat ønsker at have magten.

GAD vide, hvad Danmark OG flygtningene får ud af DET???

ER det sådan??

Kærligst Jytte











Ingen kommentarer:

Send en kommentar