fredag den 14. januar 2022

STØTTEPARTIERNE HOLDER MUND OG ER USYNLIGE!!

 

Lundby den 14. januar 2022

”Kære” Støttepartier!

Hvor længe vil i blive ved med at sidde på jeres hænder? Hvor længe vil I tie? Hvor længe vil I finder jer i den danske udlændingepolitik??

Jeg VED godt, at I ikke holder mund i dagligdagen overfor regeringen. Men i den offentlige debat er I usynlige! I min optik er I derfor usynlige. For hvis danske vælgere IKKE kan se og høre jeres stemme, så findes den faktisk ikke!

Jeg er en af de vælgere, der aldrig har stemt på regeringspartiet. Men jeg har stemt på et af jeres partier. Gennem mange år. Og jeg har været glad for, at I stillede op, efter sidste Folketingsvalg. At I tog et ansvar, og bakkede en socialdemokratisk regering op.

DET er jeg ikke længere. For jeg kan ikke se jer, jeg kan ikke høre jer, og jeg kan ikke genkende den politik, som I sagde, at I ville stå inde for. For, den er ikke eksisterende.

Jeg er tæt på de syriske flygtninge. Og jeg er rystet i min grundvold. Danmark mishandler mennesker. HVER ENESTE DAG!! Danmark mishandler syriske børn, HVER ENESTE DAG OG NAT. Danmark træder menneskerettigheder under fode, hver ENESTE DAG. OG, ingen af jeres vælgere kan se og høre, at I gør noget ved det, overhovedet!

I lang tid kom der nogle velmente PIP, fra bl.a. Rosa Lund. Men det er nærmest ophørt. Og vi hører intet fra Pia Olsen Dyhr. Når der kommer noget fra Sofie Carsten Nielsen, handler det mest om, hvem hun vil stemme på/ikke stemme på som kommende statsminister.

Hvad med menneskene i alt det her? Hvad med de syriske flygtninge? Hvad med de syriske børn? Hvad med anstændigheden og humanismen? Vi hører stort set intet fra jer. Hvad står der i jeres ”Forståelsespapir”. Hvor ER I – og HVOR er I på vej hen?

Udlændingepolitikken bliver mere og mere grotesk. Integrationsministerens udtalelser bliver mere og mere groteske, de seneste faldt i EU den 12. januar i EU. Vrøvl og sludder og udenomssnak. INGEN holdninger, ingen kendsgerninger, INGEN politik.

Så nu spørger jeg jer! HVEM skal danskerne stemme på til det næste folketingsvalg? Lige nu lægger I navn og ry til den mest blå flygtningepolitik i mands og kvindes minde. Selv DF og Nye Borgerlige kunne ikke gøre det ”bedre”.

Hvorfor tror I, at jeg, og mine vil stemme på et af jeres partier til næste valg?

Jeg er medlem af en Facebookgruppe, som er godt på vej til at have 40.000 medlemmer. Den hedder ”Borgere der ikke støtter regeringens udlændingepolitik”. Den er godt et år gammel, og den vokser, stille og roligt. OG jeg VED, at der er rigtigt mange danskere, der er enige med os. Det er bare svært at komme på banen, når selv de partier, som vi SKULLE have tillid til, IKKE er synlige, ikke giver lyd, ikke gør noget, som vi kan SE og HØRE!

OG uret tikker, tiden løber. I dag har Mattias Tesfaye været til ”grillfest” i EU, og det gik ikke særlig godt. For han var IKKE ærlig, han fortalte IKKE noget om, hvad der foregår, og han lod os forstå, at integrationen af syrerne går GODT i Danmark. REND OG HOP – rigtig meget REND OG HOP!!

For lidt over en uge siden rejste halvdelen af den syriske familie, som jeg er tæt på – til Tyskland! HVORFOR?? Fordi de er udvisningstruede, fordi deres opholdstilladelse er blevet inddraget, og fordi de er i livsfare, hvis de vender tilbage til Damaskus.

HVOR ER I HENNE I DE HER SAGER??

JEG KAN IKKE SE JER, JEG KAN IKKE HØRE JER, OG JEG TROR IKKE PÅ JER LÆNGERE!!!

Hvis I ikke – MEGET SNART trækker det røde kort overfor regeringen, helt alvorligt og helt konsekvent, så vil jeg melde mig til koret af dem, der siger: STEM IKKE PÅ STØTTEPARTIERNE, for de levede ikke op til deres løfter. Stem på Nye Grønne, Stem på Alternativet – og stem – for pokker også, på mere anstændige, blå, politikere, som stadig ved, hvad humanisme og anstændighed er. For – NU kan vi altså ikke komme længere ud.

Det er med grædende hjerte, jeg skriver dette, men jeg mener det dybt alvorligt.

Hilsen

Jytte Høj Hammer

Ingen kommentarer:

Send en kommentar