torsdag den 26. august 2021

HVAD POKKER ER DET, DER FOREGÅR I DANMARK???

DET ER FOR VILDT! INTET MINDRE!

Sidste weekend gik Taleban ind i Kabul. INGEN efterretningstjenester var forberedt. Den danske regering var ikke forberedt. Statsministeren, Krigsministeren, Udenrigsministeren var ikke forberedt. De holdt weekend. De var til koncert. Jeg under vores politikere at holde fri, som alle andre, men jeg forventer, at de passer deres arbejde! Og når Damaskus er ved at brænde sammen, så SKAL politikerne passe jobbet og ikke fritiden!

Lige nu ved vi ikke, hvad baggrunden er. Lige nu ved vi ikke, hvorfor danske politikere i den grad ikke var klædt på til sammenbruddet. MEN, de var IKKE klædt på!

OG - i dagene op til sammenbruddet, sendte Matthias Tefaye afghanere UD af Danmark,tilbage til et Afghanistan på sammenbruddets rand - eller måske endda EFTER sammenbruddet!!

Tesfaye har IKKE opfundet den dybe udlændingepolitiske tallerken. OG det har hans rorgænger, Rasmus Stoklund, heller ikke. De plaprer begge løs, som fru MODER, Mette Frederiksen sige, at de SKAL. OG det gør de så!

På sidelinien står en udenrigsminister, der samler på nederlag, og en krigsminister, der mildest talt ser handlingslammet ud. Og en flok politikere, om har underskrevet et "forståelsepapir", som KUN sætter spørgsmålstegn ved, om jeg/vi overhoveddet kan stemme på dem, ved næste kommune-/folketingsvalg!

SUK OG SUK OG ATTER SUK!

Hvad skal vi overhovedet forholde os til?

JEG ønsker mig nogle politikere, som jeg kan relatere mig til og som jeg kan stole på. Hvor er SF? Hvor er Enhedslisten? Hvor er de Radikale? OG for den sags skyld: Hvor der Alternativet og De nye Grønne?  Jeg HAR set de sidste to sige noget, men slet ikke nok. Og jeg har set Rosa Lund sige noget - men hvor er resten af Enhedslisen? Jeg har set de Radikale og SF øffe lidt, men jeg er slet ikke tilfreds!

Om lidt har vi kommunevalg. Jeg vil spørge ALLE partier om deres holdning til flygtningepolitikken i Danmark - fra Christiansborg og fra kommunalbestyrelsen. 

ALLE partier i Danmark har ansvar for politikken på Christiansborg. ALLE. For de deltager i landsmøder, konferencer, kongresser, valg til formandsskaber, valg af kandidter. OSV. 

Så der ingen, der kan sige: Dether er landspolitik, og det har intet med os at gøre. HUS FORBI! Partimedlemmer er medanvarlige for landspolitikken. Punktum!
Jeg er megaspændt på kommunevalget, og jeg vil opfordre ALLE til at forlange, at kommunalpolitikerne stiller op i forhold til landspolitikken og tager ansvar for den!!

KH Jytte





Ingen kommentarer:

Send en kommentar